IS CHOCOLATE A HEALTH FOOD? A NEW ANALYSIS SUGGESTS EATING A BAR OF CHOCOLATE A WEEK CAN HELP CUT THE RISK OF STROKE AND LOWER THE RISK DEATH AFTER A STROKE. ONE STUDY FOUND THAT 44,489 PEOPLE WHO ATE ONE SERVING OF CHOCOLATE PER WEEK, WERE 22% LESS LIKELY TO HAVE A STROKE THAN THOSE WHO ATE NO CHOCOLATE. ANOTHER STUDY FOUND1,169 PEOPLE WHO ATE 50 GRAMS OF CHOCOLATE PER WEEK, WERE 46% LESS LIKELY TO DIE OF A STROKE. NEW CHOCOLATE -STROKE STUDIES SHOULD ALSO TAKE INTO ACCOUNT AGE AND GENDER SAYS ITALO MOCCHETTI, A PROFESSOR IN THE DEPARTMENT OF NEUROSCIENCE AT GEORGETOWN UNIVERSITY MEDICAL CENTER. MOCCHETTI WHO HAS ALSO STUDIED FLAVONOIDS SAYS THIS CHEMICAL FOUND IN COCOA, IS LINKED TO ANTI-INFLAMMATORY AND ANTI-CANCER PROPERTIES.
PASS ME A SNICKERS BAR. WHATS YOUR FAVORITE?


Comments